No Man’s Sky: Mächtiges Update 1.03 erscheint vor Launch – Das steckt alles drin

No Man’s Sky: Mächtiges Update 1.03 erscheint vor Launch – Das steckt alles drin

Bei No Man’s Sky geht das Update 1.03 noch vor dem offiziellen Release des Spiels live. Es bringt einige Änderungen. Hier sind die Patch-Notes.

In einer offiziellen Stellungnahme auf der “No Man’s Sky”-Seite schreibt der Gründer von Hello Games, Sean Murray, über die Änderungen des heutigen Patches. Den Entwicklern seien die ersten Eindrücke der Fans vom Spiel sehr wichtig, weshalb sie nach der Fertigstellung des Gold-Status keinen Urlaub machten, sondern direkt an Verbesserungen und neuen Features arbeiteten. No Man’s Sky werde fortlaufend mit Updates versorgt werden, und bereits heute kommt das erste.

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Laut Murray werden 99,9% der Leute dieses Update installieren müssen, bevor sie mit dem Spielen loslegen können. Die Besitzer einer frühen Version können offenbar technisch gesehen ihre Speicherdaten behalten, allerdings werden sie in dem Fall den neuen Content und die frischen Erfahrungen verpassen. Er empfiehlt daher dringend, dass diese Leaker ihre Daten löschen, bevor sie das Spiel updaten. Solche dramatischen Updates werden in Zukunft nicht mehr kommen, aber hier handelt es sich um ein “Day-Zero-Update”.

Die Patch-Notes des Updates 1.3

Murray veröffentlichte eine umfangreiche Liste mit zahlreichen Änderungen und Neuerungen, welche ab heute aufgespielt werden. Diese beinhalten einige Spoiler, daher dürft Ihr nun selbst entscheiden, ob Ihr weiterlesen wollt.

Die Kurzzusammenfassung:

  • Die Galaxien sind nun etwa 10-Mal größer als zuvor.
  • Die Kreaturen sind vielfältiger. Ihr könnt diese füttern und somit ihre Zuneigung gewinnen. Sie können Euch beschützen oder beim Ressourcenabbau unterstützen.
  • Es gibt “tote Monde” und extrem lebensfeindliche Planeten, mit Blizzards und Sandstürmen. Zudem wurde ein neues Atmosphären-System eingeführt, welches beispielsweise noch hübschere Sonnenuntergänge ermöglicht.
  • Es gibt mehr Schiffe und mehr Platz im Inventar. Damit habt Ihr auch mehr Möglichkeiten beim Handel. Die Handelsfunktion wurde ebenfalls überarbeitet und ist nun “tiefer”.
  • Die Grafik wurde verbessert. Zahlreiche Fehler wurden ausgebessert und es wurde an der Balance gedreht – auch an den Kampf-Systemen.
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Die kompletten Patch-Notes listen wir im Folgenden auf:

  • The Three Paths – there are now new, unique “paths” you can follow throughout the game. You must start the game on a fresh save, with the patch, as early choices have significant impact on what you see later in the game, and the overall experience.
  • The Universe – we changed the rules of the universe generation algorithm. Planets have moved. Environments have changed biomes. Galaxies have altered shape. All to create greater variety earlier. Galaxies are now up to 10x larger.
  • Diversity – Creatures are now more diverse in terms of ecology and densities on planets.
  • Planets – we’ve added dead moons, low atmosphere and extreme hazardous planets. Extreme hazards include blizzards and dust storms.
  • Atmosphere – space, night time and day skies are now 4x more varied due to new atmospheric system, which refracts light more accurately to allow for more intense sunsets.
  • Planet rotation – play testing has made it obvious people are struggling to adjust to this during play so it’s effects have been reduced further…
  • Terrain generation – caves up to 128m tall are now possible. Geometric anomalies have been added. Underwater erosion now leads to more interesting sea beds.
  • Ship diversity – a wider variety of ships appear per star system, and are available to purchase. Cargo and installed technology now vary more, and ships have more unique attributes.
  • Inventory – ship inventories now store 5 times more resources per slot. Suit inventories now store 2.5 times more per slot. This encourages exploration and gives freedom from the beginning. We’re probably going to increase this even further in the next update, for people in the latter game phases, and will allow greater trading potential.
  • Trading – trading is deeper. Star systems and planets each have their own wants and needs, based off a galactic economy. Observing these is the key to successful trading. We still working on adjusting this based on how everyone plays, but all trading values have been rebalanced across the galaxy, giving a greater depth. A bunch of trade exploits were uncovered and have been removed
  • Feeding – creatures now have their own diet, based on planet and climate. Feeding them correctly will yield different results per species, such as mining for you, protecting the player, becoming pets, alerting you to rare loot or pooping valuable resources.
  • Survival – recharging hazard protection requires rare resources, making shielding shards useful again. Storms can be deadly. Hazard protection and suit upgrades have been added. Liquids are often more dangerous
  • Graphical effects – Lighting and texture resolution have been improved. Shadow quality has doubled. Temporal AA didn’t make it in time, but it’s so close
  • Balancing – several hundred upgrades have had stat changes (mainly exo-suit and ship, but also weapon), new upgrades have been added.
  • Combat – Auto Aim and weapon aim has been completely rewritten to feel more gentle in general, but stickier when you need it. Sentinels now alert each other, if they haven’t been dealt with quickly. Quad and Walker AI is now much more challenging, even I struggle with them without a powered up weapon.
  • Space Combat – advanced techniques have been introduced, like brake drifting and critical hits. Bounty missions and larger battles now occur. Pirate frequency has been increased, as well as difficulty depending on your cargo.
  • Exploits – infinite warp cell exploit and rare goods trading exploit among other removed. People using these cheats were ruining the game for themselves, but people are weird and can’t stop themselves ¯\_(シ)_/¯
  • Stability – foundations for buildings on super large planets. Resolved several low repro crashes, in particular when player warped further than 256 light years in one session (was only possible due to warp cell exploit above).
  • Space Stations – interiors are now more varied, bars, trade rooms and hydroponic labs have been added
  • Networking – Ability to scan star systems other players have discovered on the Galactic Map, increasing the chance of collision. Star systems discovered by other players appear during Galactic Map flight
  • Ship scanning – scanning for points of interest from your ship is now possible. Buildings generate earlier and show up in ship scans
  • Flying over terrain – pop-in and shadow artefacts have been reduced. Generation speed has been increased two fold (planets with large bodies of water will be targeted in next update)
  • Writing – The Atlas path has been rewritten by James Swallow (writer on Deus Ex) and me.  I think it speaks to the over-arching theme of player freedom more clearly now. Early mission text has been rewritten to allow for multiple endings.

In künftigen Updates werden die Features eingebaut, dass man sich Basen errichten und eigene, gigantische Weltraumfrachter besitzen kann. Man habe noch jede Menge Ideen.

Was haltet Ihr von diesen Patch-Notizen?


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Quelle(n): No Mans Sky
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8 Kommentare
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Vallo

Ich will nicht mehr warten bis es auf Steam los geht! ._.

Fake_Tales7

Ich hoffe das Spiel liegt, wie sonst auch, einen Tag früher im Regal von Saturn 😀

Rene Kunis

Habs mir bei gamesonly.at bestellt. Da bekommste es eigentlich immer schon samstags wenn der release dienstags ist. Bei 11 bestellungen war es so aber grad bei no mans sky was ich so herbei sehne kommt es erst morgen 😀

Cup

Weiß man schon wann Download über psn los geht?

BigMantis Gaming

Bei mir war es schon auf der Platte, als ich die heute Vormittag angeworfen hatte. Muss die PS4 kurz vorher runtergeladen haben.
Ob da der Patch bei ist weiß ich gerade nicht, aber er sagte aktuellste Version. ^^

El Duderino

Schau doch mal bitte nach. Das Patch hat die Version 1.03.

BigMantis Gaming

Das Spiel hat er gegen 05:00 heute Morgen geladen und den Patch (ca. 800 MB) eben, als ich nachgucken wollte.

Cup

Danke

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