Remnant 2 spendiert 1. großen Patch: Update soll euch reicher und stärker machen

Remnant 2 spendiert 1. großen Patch: Update soll euch reicher und stärker machen

Remnant 2 bekam seinen ersten großen Patch spendiert und dieser passt viele nervige Dinge an. Wir zeigen euch die Patch Notes und listen euch die wichtigsten Änderungen hier in unserer Übersicht auf.

Wichtiges zum Update: Wie unser User thoxx schon in den Kommentaren berichtet hatte, ist dieses Update vorerst nur auf PCs vorhanden. Die Konsolen-Spieler müssen sich noch ein Weilchen gedulden. Laut den Entwicklern soll das Update hoffentlich am Montag, also heute, stattfinden. (via reddit.com)

Die wichtigsten Änderungen zuerst: Remnant 2 startete stark und konnte viele Spieler beeindrucken, doch trotzdem litt das Spiel an unzähligen Bugs und Problemen bei seiner Performance. Deshalb folgte der erste große Patch und dieser konnte viele Probleme beheben und anpassen. Mit folgenden Dingen könnt ihr rechnen:

  • Schrott kann nun in größeren Mengen gefunden werden
    • Schrott-Kosten für das Umwandeln mysteriöser Items in Engramme entfällt
  • Das Item zum Respeccen wird nicht mehr einmalig, sondern dauerhaft von Wallace verkauft
  • Performance wurde angepasst, um Bugs und Crashes zu reduzieren
  • Archetypen, darunter Archon, Entdecker, Draufgänger und der Helfer wurden größtenteils gebufft
  • Viele Bugs wurden angepasst
  • Die Nachtweberin wurde generft

Wir listen euch nun alle Patch Notes im folgenden Part unserer Übersicht detailliert auf.

Alle Patch Notes von Remnant 2

Die Patch Notes wurden auf Englisch auf der offiziellen Website von Gunfire Games aufgelistet (via gunfiregames.com). Eine deutsche Version existiert bislang noch nicht. Damit ihr Zugriff auf die Patch Notes habt, müsst ihr lediglich die graue Box öffnen:

Remnant 2 Patch Notes: 383,678

–Performance and Crashes–

• Initial optimizations to improve overall performance.

• Updates to improve hitching and potential crashes.

• Fixed multiple reported crash bugs.

• High detail shadows have been moved to a separate option and can be enabled in the options on PC.

–Quality of Life–

QOL OVERVIEW: While we still have quite a few things we are working on regarding Traits and long-term grinding (for those that wish to partake), we wanted to make a few changes in this patch to ensure players had more freedom to experiment. Players should find it much easier to Respec and they should also end up with more Scrap overall. We aren’t done here by any means, and these are not the larger changes we’ve mentioned on Discord and Reddit, but in the short term, they should help to ease the burden or reconfiguring your build and experimenting with different options.

• Increased Trait Cap by +5.

• Tome of Knowledge now grants Scrap and EXP when the player has reached Trait Cap.

• Orb of Undoing now has unlimited uses. Players can sell any extras for Scrap.

• Removed the Trait Requirement for equipping a second Archetype. Players may now slot their second Archetype as soon as they obtain / convert another Engram at Wallace.

• Removed the Scrap Cost for converting a Mysterious Item into an Engram (1000 to 0).

• Lowered the Lumenite Cost for converting a Mysterious Item into an Engram (10 to 5).

• Slightly Increased Scrap Gain from Breakables.

• Increased Scrap Gain from Regular and Rare Chests.

• Increased Scrap Gain when killing Aberrations.

• Reduced the cost of Bloodroot.

–Balance–

[ Archetypes ]

Explorer Archetype

• Increased the duration of Explorer’s Scavenger Buff per pickup from 15s to 20s.

• Increased the duration of Explorer’s Gold Digger Buffs from 15s to 20s.

• Increased the healing amount of Gold Digger Healing Fountain from 1.5 to 2.0 HP per second.

DEV NOTE: We wanted to make sure Explorer could maintain Scavenger longer between fights and give them more freedom while Gold Digger Fountains were active. We increased the durations by 5s each and boosted the Healing Fountain to be more enticing.

Archon Archetype

• Increased Archon Havoc Form Lighting Hands damage from 28 to 56.

• Increased Archon Havoc Form Blink damage from 100 to 150.

• Reduced Archon Havoc Form Cooldown from 120s to 90s.

DEV NOTE: These changes are in response to bug fix that allowed Havoc Form Lighting Hands to deal ridiculous damage. We made some overall adjustments to compensate.

Challenger Archetype

• Adjusted the damage falloff for Challenger’s Close Quarters perk. At maximum range, Challenger will always maintain a 10% damage bonus to All Damage.

Handler Archetype

• Increased the Handler’s Pack Hunter Range from 25m to 40m.

• Increased the Base Max Health of Handler’s Very Good Boy Companion.

Summoner Archetype

• Increased the Base Max Health of Summoner’s Hollow and Flyer Variants.

[ Weapons ]

• Switched Aphelion scaling to Boss/Special Damage Scaling instead of Standard.

• Increased the Fire Damage for Shatterstar (Savior Mod).

• Reduced the Fire Rate on Nightfall in Standard and Dreadwalker Fire Modes.

DEV NOTE: Nightfall was dealing far more damage than other weapons in both modes (almost 20% more w/ Dreadwalker active compared to other guns with their Mod active). When considering damage and the Mod ability (harder to hit, life siphon, and fire rate), it was pushing Nightfall too far above every other Long Gun. It now sits closer in line with other high-damage weapons.

• Reduced the AOE Burst Damage of Enigma’s Overload Application from 40 to 30.

• Reduced the Subsequent Tether Damage of Enigma Primary Fire from 75% to 65%.

• Reduced the Magazine Capacity of Enigma from 30 to 25.

• Increased the total Reserve Capacity of Enigma from 120 to 125.

DEV NOTE: Enigma was performing too far above our goal for AOE clear, so a few adjustments were made. There is still an issue with it ignoring Armor which will be addressed in the future. However, when that happens, we will reevaluate the numbers.

[ Enemies ]

• Reduced damage on Nightweaver’s grab attacks (Wall and Lunge).

• Adjusted the hitbox of Magister Dullain’s tongue attack to better match the visuals.

[ Multiplayer ]

• Reduced incoming damage in Multiplayer from 25% per additional player to 15% per player.

–Bug Fixes—

[ Progression & Rewards ]

• Fixed multiple reported crash bugs and instability issues.

• Progression Blocker: Fixed an issue that prevented players from completing the tutorial if a crash happened when interacting with Ford.

• Progression Blocker: Fixed infinite loading screen issue present for some players when selecting “Skip Tutorial” on character creation screen.

• Progression Blocker: Fixed an issue with Plasma Cutter preventing the Final Boss from transitioning into its second phase.

• Progression Blocker: Fixed Tal’Ratha boss fight lockout if game was exited during cutscene dialogue.

• Progression Blocker: Fixed the Astropath boss fight failing to start if game was exited during cutscenes.

• Progression Blocker: Addressed issue with Trait points going negative. Negative Trait points have been flipped to positive. This will also fix issues with the Second Archetype being locked out. If players are still encountering negative trait points, picking up an additional trait point will flip negative to positive.

• Addressed issue with players not receiving achievements in multiplayer games.

DEV NOTE: This will not retroactively reward ones that should have been previously unlocked. In future patches we will look into attempting to retroactively award as many as we can, however some will likely not be able to be awarded this way and will need to be reacquired.

• Players who completed Oracle’s quilt will now receive Half Quilt award as well as Full Quit Reward if they had not previously received it.

• Fixed an issue where scripted deaths from the Bone Harvester, Empress Guards, and Red Prince caused actual deaths and ended Hardcore runs.

• Fixed an issue with Weapons not unlocking after a Hardcore playthrough.

DEV NOTE: Unfortunately, hardcore awards will not be retroactively awarded for previous completions of Hardcore mode.

• Fixed an issue with Weapons not unlocking after completing playthroughs at different difficulties.

DEV NOTE: Unfortunately, difficulty-based rewards will not be retroactively awarded for previous completions of the game.

• Players who listened to all Mudtooth’s stories but did not receive all of the rewards can visit Mudtooth to receive their rewards. Players who did not receive the Iron Cylinder (Gunslinger’s Engram) from listening to all his stories will now find it in his store.

• Fixed an issue preventing Explorer and Archon Armor from appearing on the vendor. Players will need to first convert the appropriate Mysterious Item into an Engram at Wally

• Fixed an issue preventing Mudtooth’s Elixir from appearing in his inventory. After completing the game, players will need to first unlock Explorer (Golden Compass) at Wallace.

• Fixed issues where Clementine would stand in random locations in Ward 13 after the cutscene in Blackened Citadel.

• Fix for Achievement when meeting the Flautist if co-op player was spectating at the time where the Flautist was met.

• Fixed an issue preventing Revivalist Trait from being awarded. It should now be rewarded after reviving another player 15x.

[ Archetypes ]

• Fixed an issue with Archon’s Havoc Form Lighting Hands. Casting Speed now properly ramps up the Lighting Hand without going infinite.

• Fixed an issue causing Hunter’s Focus not granting the proper Weakspot Damage Bonus

• Fixed an issue causing Hunter’s Shroud granting multiplicative damage bonus

• Fixed an issue causing Invader Perk S.H.A.R.K. to not apply its damage bonuses

• Fixed an issue with Gunslinger’s Bulletstorm Sound not terminating.

• Fixed a bug allowing Male Engineer to ignore falling transition when Overclocking.

[ Gear / Items ]

• Fixed VFX alignment for Nebula and Hellfire primary fire.

• Fixed an issue preventing Plasma Cutter from dealing the correct damage type to certain enemies.

• Fixed an issue causing Shieldbreaker Mutator to not grant the correct amount of shield.

• Nightfall Mod visual effects terminate correctly now.

• Fixed an issue allowing Dreamcatcher to trigger Dreamwave before it was properly earned.

• Fixed an issue that allowed Crystal Heart from stacking with itself.

• Fixed an issue causing Ring of Flawed Beauty not granting the proper Weakspot Damage Bonus

• Fixed issue with Anastasija’s Inspiration causing infinite damage stacking on Summoner’s Minions.

• Fixed an issue preventing some Boss & Special Melee Weapons from receiving proper scaling.

• Fixed an issue preventing Godsplitter from triggering “Was this supposed to happen?” Achievement

• Fixed an issue allowing Severed Hand to be spawned repeatedly.

[ Enemies ]

• Fixed issue with Primogenitor health bar incorrectly tracking and causing players to become stuck.

• Fixed issue with Root Knight’s puddle projectile dealing damage on hit.

• Fixed issue with Nightweaver projectiles homing in on player incorrectly.

• E.D. Alpha (Aberration) in Tower of the Unseen now respawns after player dies and re-enters the aberration room area.

• Fixed issue with Block Ruin (Labyrinth Enemy) sound effects

• Fixed issue where players could defeat the Gwendil: The Unburnt without taking any damage by standing on the stairs under the wooden bridge

• Fixed issue where killing the Many Faces (Corruptor World Boss Golem) when it’s jumping between platforms would cause it to fall off the world in The Great Bole.

[ Misc Fixes ]

• Fixed multiple locations on final level where players could get out of bounds of the level.

• Fixed issue with player’s not receiving fall damage by holding throwable consumables or melee weapons in throwing position.

• Fixed collision issue causing players to get trapped along some edges in Morrow Sanatorium.

• Fixed issue when using certain melee weapons, the character’s face distorted

• Fixed issue where Player could be locked out of Postulant’s Parlor when application was closed after playing the board game.

• Fixed issue where Player was unable to open door to Sentinel’s Keep when exiting game while inputting the Seeker’s Key in N’Erud

• Fixed an issue where players were trapped when attempting to vault through a wall in Cotton’s Kiln.

• Fixed an issue that allowed players to skip siege fight in Tiller’s Rest.

• Fixed an issue with players falling into gap between the boat and wall in Tiller’s Rest

• Fixed floating doors in Cathedral of Omens.

• Fixed an issue in The Great Hall that allowed repeated EXP rewards during Feastmaster’s event.

• Fixed multiple scenarios that allowed players to transition through walls using interactives.

• Fixed an issue that caused players to get stuck in Throw Animation in certain situations.

• Adjusted the kill volume height in the Custodian Eye arena.

Können PS5-Spieler Freunde jetzt besser einladen? Spieler auf der PS5 hatten zum Release hin Probleme, ihre Freunde und Kameraden gezielt einzuladen. Aus diesem Grund erschuf Gunfire Games eine kurze Notlösung. Heute haben wir die Freundesliste getestet und festgestellt, dass ihr Freunde ganz einfach über die Freundesliste einladen könnt, vorausgesetzt, eure Freunde sind online im Spiel unterwegs.

Das waren alle wichtigen Änderungen in Remnant 2. Welche findet ihr am besten und wie findet ihr bislang Remnant 2? Lasst es uns in den Kommentaren erfahren!

Steam: Neues Rollenspiel steckt voller Geheimnisse – Spieler will Rätsel durch intensives Warten lösen: „Hatte Angst, wegzugehen“

Deine Meinung? Diskutiere mit uns!
19
Gefällt mir!
Kommentar-Regeln von MeinMMO
Bitte lies unsere Kommentar-Regeln, bevor Du einen Kommentar verfasst.
Abonnieren
Benachrichtige mich bei
20 Kommentare
Neueste
Älteste Meisten Abstimmungen
Inline Feedback
Alle Kommentare anzeigen
Phily

Schon lächerlich, dat ich die Waffen fürs abschließen von Alptraum etc. Nicht im Nachhinein bekomme. Da hab ich mich also komplett umsonst durchgequält. Selbiges gilt für die Achievements. Gut, die bekommt man immerhin eventuell irgendwann später, ist aber trotzdem nervig..

EsmaraldV

Wie meinst du das? Waffen nachträglich bekommen?

Phily

Eigentlich bekommst du Waffen nach dem Abschluss von höheren Schwierigkeitsgraden, was aber durch ein Bug oft nicht funktioniert. Durchs update soll dieser behoben werden, aber die Waffen bekommst du leider trotzdem nicht solltest du es bereits getan haben. Ich hoffe, ich kann die Waffen wenigstens nochmal freispielen nach dem Update.

EsmaraldV

Achso, wusste ich gar nicht.

huhu_2345

Jetzt noch ein bisschen mehr Lumenitkristalle und ich bin glücklich.
Schrott ist beim ersten mal Durchspielen ein enormes Problem.
Danach wird es durch die doppelten Items viel besser.
Und die Eigenschaften dürften sie gerne aufs absolute Maximum Schrauben. ^^
Ich weiss dass es nicht dafür gedacht ist, würde aber trotzdem gerne so herumtoben.

Patsipat

Bei den Eigenschaften geb ich dir recht, 60 bzw 65 Punkte sind schon relativ mager im Vergleich zum Vorgänger. Da würdemir als Lösungs einfallen das man zumindest die Archeeigenschaften behält sobald man sie auf 10 hat und dann wechselt. Beim Schrott kann ich nur bedingt zustimmen da man je nach Spielweise eigentlich genug hat wenn man sich im ersten Durchlauf auf ein Loadout festlegt. Wenn man gleich alle Archetypen, die man gefunden hat, freischalten möchte und zwischen den Waffen hin und her springt sieht es natürlich schon wieder anders aus.

huhu_2345

Naja, sich nur auf ein Loadout beim ersten Durchlauf festlegen finde ich ehrlich gesagt eine Langweilige Herangehensweise.
Wenn ich neue Waffen, Ringe, Amulette, Archetypen etc. erhalte möchte ich diese auch ausprobieren.
Klar, ich muss die dann nicht gleich versuchen aufs Maximum zu Leveln aber zumindest Freischalten und ausprobieren ist das Minimum.

Patsipat

Es ist ja auch verständlich das man alles testen will aber meiner Ansicht nach hat das auch Zeit bis man im Abenteuermodus durch die Gegner pflügt. Wenn man wirklich alles sehen will spielt man die drei Gebiete ja eh mehrmals. Versteh mich bitte nicht falsch, ich will niemandem vorschreiben wie man richtig zu spielen hat oder nicht…

EsmaraldV

Sehe ich ähnlich: ein Schrott-Problem hatte ich zwar auch, dann hat eben die Aufwertung etwas gedauert. Nach dem ersten Durchlauf hat sich das schrottproblem (zumindest bei mir) eh erledigt. Ich finde nicht, dass es notwendig war, dieses zu erhöhen, hab aber auch kein Problem damit.

huhu_2345

Ja, nach dem ersten Durchlauf findet man z. B die ganzen Doppelten Ringe etc. da kommt ein ordentlicher Haufen Schrott zusammen.
Ich Farmen jetzt nicht gezielt Schrott und laufe aktuell mit ca. 40’000 Schrott rum.
Momentan Spiele ich die Welten um neue Bosse, Waffen etc. zu erhalten und da kommt der Schrott dann nebenbei.

Ich glaube schon das der erste Durchlauf sehr wichtig ist.
Remnant 2 hat ordentlich Grind und da will man die Spieler nicht gleich verdreiben.
Man sollte schon durch den erste Lauf kommen und auch Sachen ausprobieren können ohne gleich zu Grinden.
Sonst besteht die Gefahr die Spieler zu verlieren.

StephanGer74

Na dann kann ich ja hoffen das ich nach der Reha ein update auf der xbox habe 👍

DrJanitor

Da ist leider einiges falsch übersetzt:

  • Es wird nicht die Nachtweberin genervt, sondern die Waffe, die man herstellen kann, wenn man sie besiegt: Nightfall.
  • Und neben Nightfall wird auch die Labyrinth-Gun generft – sie gehört mit Nightfall zur aktuellen Meta.
  • Das Item zum Respeccen lässt sich bereits unendlich kaufen. Aber man kann es ab jetzt auch unendlich nutzen. Vorher war es nach einer Nutzung aufgebraucht.
Patsipat

Die Nachtweberin wird ebenfalls generft: Reduced damage on Nightweaver’s grab attacks (Wall and Lunge).

Thagorin

• Reduced damage on Nightweaver’s grab attacks (Wall and Lunge).
Doch, die Nachtweberin wird generft (mit f!!!!!).
Nerven tun eigentlich nur Spieler die die Patch-Notes nicht richtig lesen und vorschnell kommentieren.

Patsipat

Soweit ich weiß ist der Patch aber erstmal nur für den PC erhältlich.

thoxx

Sollte aber hoffentlich sehr bald für die Konsolen kommen. Aussage vom Game Director (aus dem Reddit AMA):

We are hoping to submit the build Monday. We had an issue with the console builds that prevented us from submitting Friday, and we can’t submit over the weekend.

Patsipat

Ja, ist leider immer bei Konsolen das der Patch vorher eingereicht werden muss. Auch ein Grund warum zum Beispiel bei ESO der Patch immer zwei Wochen früher auf PC kommt, zumindest war das vor knapp zwei Jahren so.

Walez

Das sind gute und wichtige Änderungen, insbesondere weil es kein pures Grindspiel ist, vielmehr auf das entdecken von Geheimnisse und testen von Mods und Waffen aufbaut, nach meinen Empfinden. Um sich wirklich frei entfalten zu können, war die Schrottbarriere aktuell zu hoch, man rennt ständig diesem Material hinterher. Bin gespannt, wie es sich auswirkt, wenn es endlich auf Konsole ausgerollt wird.

Ein Buddy und ich spielen abwechselnd in unseren jeweiligen Welten, ich liebe Remnant 2 und wir konnten gestern die Nachtweberin legen. Das Setting und vor allem das saubere Gameplay, nicht mehr ansatzweise so hakelig, wie noch der erste Teil, sind einfach grandios.

Zuletzt bearbeitet vor 9 Monaten von Walez
Axl

»Durch den höheren Schrott-Gewinn könnt ihr öfter Respeccen«

Ich glaube, das habt ihr falsch übersetzt.
Das Item zum Respeccen ist nun dauerhaft nutzbar, statt nur einmalig. Daher kann man die überschüssige Anzhal verkaufen.

Passwort vergessen

Bitte gib Deinen Benutzernamen oder Deine Email-Adresse ein. Du erhälst einen Link, um ein neues Passwort per Email zu erstellen.

20
0
Sag uns Deine Meinungx